Thursday, February 9, 2012

melaka itu indah =)



assalamualaikum




nie cerita ahad, 5 feb 2011,.. aku sekeluangra menuju ke Melaka Bandar Bersejarah sebab saja nak follow rombongan kawan aku yg baru kawen hari tu.. minggu nie majlis kat rumah belah lelaki pulak.. tema merah kau...!




alang-alang da datang melaka, kitorg sekeluarga pun jalan2 la kat situ... petang tu lps kenduri terus ayah menuju ke hotel.. lepas check in semua terus sepantas kilat menuju ke Menara Taming Sari.. excited nak naik sebab tak pernah lagi naik...






nie jalan nak masuk ke Menara Taming Sari.. ayah park kereta kat tepi jalan, sekali kena kompoun daa... melayang seratus..






tiket masuk.. dewasa RM10.. kana-kanak, RM5... bg aku agak mahal la tiket nie.. mungkin sebab baru lagi, tak dapat balik modal lagi kot... memandai je aku.... hehehe.... =)



nie view Muzium Samudera dari atas Menara Taming Sari..

malam tu lepas makan semua, menuju ke Melaka River Cruise pulak.. naek boat, menyusuru sungai Melaka... view pd waktu malam memang sangat cantik.. harga tiket sama macam Menara Taming Sari jugak... dewasa, RM10.. kanak-kanak, RM5... =)










satu lagi tempat yang aku terlupe, Taman Buaya Melaka... tengok macam-macam jenis buaya,, buaya xde ekor pon ada... hehe.. yang bestnye tempat nie, die bukan je ada buaya tapi tempat mandi manda macam water park gitu... confius jugak sebenarnya, budak-budak dtg sini nak tengok buaya ke nak mandi, aku pon tak tahu.. tapi lagi ramai yang mandi dari tengok buaya.. hahaha... selain buaya, ada jugak burung-burung... da tak sesuai namanya taman buaya da bagi aku.. hehe... 




ok, tu je yang aku nak cerita, walaupun sekejap je, aku enjoy sangat sebab bukan senang nak holiday macam nie selalu... plan awal nya nak pergi A famosa Resort, tp nak book da xda kosong.. last minute plan memang xdapat la sebab kan waktu cuti... apa-apa pun thanks ayah, thanks mama.....  =)





2 comments:

  1. seronoooknye lahaiii..
    aku pon nak jln melaka laaa..
    jonker walk sume tu melaka kn kn..hahaha :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah... ari igt nak g jonker walk tu tp masing2 da penat plus dgn jem ngn susah nak dpt parking lagi... next time jelah nmpk nye... hehe

      Delete